תרגיל ימי ראשון בין ישראל, איחוד האמירויות, ארה״ב ובחריין

קובי פינקלר No Comments on תרגיל ימי ראשון בין ישראל, איחוד האמירויות, ארה״ב ובחריין

מסר לאיראנים: תרגיל ימי ראשון וייחודי בין המדינות שחתומות על הסכמי אברהם. גורם בכיר בחיל הים: פעם ראשונה שקורה בים מפגש של החלפת ידע בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות

10:18
28.04.24
אבי יעקב No Comments on מי יככבו בקרוב במדורי ה'מאורסים'? בעוד שעות תוכלו לדעת

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע תרגיל צבאי גדול שמקיימת איראן בימים האחרונים במפרץ עומאן, התקיים השבוע התקיים תרגיל של זרוע הים בצה"ל בשיתוף עם הצי החמישי בפיקוד המרכז האמריקאי, איחוד האמירויות ובחריין, במרחב הים האדום שבזירת ים סוף. התרגיל מהווה התחלה של שיתוף פעולה בין המדינות כנגד ההתבססות האיראנית במרחב הימי.

גורם בכיר בזרוע הים תיאר: "תחת הכנפיים של הצי החמישי יושבות המדינות איתן נחתמו הסכמי אברהם, כמו גם חיילי מארינס. על כן, בשבוע האחרון הורידה אונייה אמריקאית 500 חיילי מארינס בחופי אילת, שמתאמנים כעת במסגרת אותו תרגיל במאל״א בצאלים, ובחלק הצפוני של הים האדום מתנהל תרגיל ימי".

התרגיל, כך על פי הגורם הבכיר, נועד להגדיל את טווח הפעולה של זרוע הים, לשמור על חופש השיט ולמנוע טרור ימי. "נסיק מסקנות ונמשיך לפתח את העבודה המשותפת לטובת כל הצדדים. זהו צעד משמעותי ראשון, לאחר תרגיל קטן יותר שהתקיים בסוף אוגוסט האחרון", אומר הגורם.

לדבריו "איום ההתבססות האיראנית באזור הוא איום גם באספקט הימי, וצריך להערך אליו. במרחב הים האיראנים הם די עצמאים וחשוב להרחיק את ההתבססות הימית האיראנית ממדינת ישראל על מנת למנוע טרור".

הבכיר מוסיף: "עלינו לחזק את השותפויות הבינלאומיות שלנו. השותפות עם האמריקאים היא שותפות חשובה. התרגיל הזה הוא חלק מתוכנית עבודה אל מול ההתבססות האיראנית יחד עם האמריקאים כשבחריין ואיחוד האמירויות שותפות לתרגיל.

זו פעם ראשונה שקורה בים מפגש של החלפת ידע בינינו לבין בחריין ואיחוד האמירויות. במפגש זה מתקיימת תחלופה של טכניקות מבצעיות שתפקידה לאפשר לנו חופש פעולה ודברים נוספים. כך, נרחיב את טווח הפעולה של זרוע הים לטובת צה"ל ולטובת מדינת ישראל. פעולה זו הכרחית אל מול ההתבססות האיראנית".

בחיל הים אומרים שבכוונתם להמשיך ולטפח את הקשרים עם המדינות המשתתפות בתרגיל "כחלק מכך אנו צופים תרגילים משותפים נוספים בהמשך".

"בכוונתנו לעשות יחד עם המארינס תרגילים נוספים בזירה הימית. אנו מתרגלים גם במפרץ עקבה וגם בים האדום. תוכנית העבודה איתם התחילה בספטמבר בו היה לנו תרגיל נוסף איתם". והקצין מסכם "זאת פעם ראשונה שאיחוד האמירויות שולחים לנו כוחות שלהם לתרגול. ולכן זה אימון התקפי".



0 תגובות